8týdenní online kurz
Krizová intervence
pro každého
Naučte se základy vedení krizového hovoru pro svou práci i běžný život.
Přihlašování skončilo.
Obrací se na Vás lidé se svými potížemi, ve stavu nepohody, smutku nebo potřebují poradit, vyslechnout či navést a rádi byste si byli v takových situacích jistější?
Máte někdy pocit, že je obtížné rozeznat nebo zjistit, co druhý člověk potřebuje a byli byste rádi za vodítka, jak na to?
Volal Vám někdy rozrušený, plačící nebo zmatený klient, příbuzný, nebo kamarád a cítili jste, že byste v tu chvíli chtěli nacházet slova snadněji?
Stalo se Vám, že klient, se kterým pracujete dlouhodobě, přišel na konzultaci ve stavu akutnosti, je rozhozený a potřebuje spíše krizové vedení? Nebo se děje dokonce něco, co působí na klienta a zároveň i na Vás (pandemie, tornádo na Moravě, válka na Ukrajině)?
Je pro Vás někdy obtížné udržet dobrý kontakt s klientem po celou dobu konzultace? Vnímáte, že jsou pro Vás obtížné začátky rozhovorů? Nebo ukončování a loučící část?
Ponořte se do tajů krizové intervence a nechte se v jejich dovednostech ukotvit a podpořit. Využívejte je vědomě ve své praxi i osobním životě.
Naučte se strukturu a principy vedení rozhovoru technikami krizové intervence a buďte dobrým průvodcem pro druhého člověka, ať už zažívá cokoliv.
Rozpoznejte rozdíly mezi potřebou, přáním a zakázkou klienta a buďte si vědomi svých hranic a jeho limitů, to Vás navede k nejlepším možnostem pomoci.
Vnímejte svoje pocity a prožívání při práci s druhými a vyzkoušejte si, jak s nimi laskavě zacházet a využít je v komunikaci s ostatními.
V kurzu společně:
Projdeme strukturu krizově intervenčního hovoru s podrobnými obsahy, technikami a nástroji, které můžeme v různých fázích využívat.
Budeme pronikat do možností, jak se strukturou pracovat pružně a flexibilně.
Budeme pracovat na prohlubování vědomého respektujícího kontaktu s těmi, kteří se na nás obrací o podporu a pomoc.
Probereme specifika práce s nejčastějšími tématy a konkrétními typy hovorů, od sdílecích po situace, které jsou zdraví a život ohrožující a vyžadují pevné vedení.
Budeme mít fokus na nás, kteří pomáháme druhým, na naši psychohygienu i práci se sebou, sebereflexi, práci s hranicemi a autenticitu.
A navíc Vás naučím:
Čeho se při kontaktu s druhým vyvarovat, prozradím Vám nejčastější chyby.
Jaké máte možnosti, když komunikace z nějakého důvodu skřípe.
Jak rozpoznáte nesplnitelnou zakázku klienta a jak s ní pak naložit.
Jak vést druhého člověka ke svým zdrojům a jak využít svých nápadů a náhledů.
Vyznat se v dalších službách, které můžeme nabízet, jak může vypadat síť pomoci pro konkrétní situace a témata a jak s druhým sestavit krizový plán.
Pojďte se nechat podpořit v kontaktu s druhými lidmi a vhodném využívání nástrojů krizové intervence — od uvítacího pozdravu s klientem po pozdrav na rozloučenou.
Nechte se inspirovat i pro Váš nepracovní život.
Co říkají ostatní o spolupráci se mnou
Kurz Krizová intervence pro každého poběží poprvé.
Můžete si přečíst reference na online kurz Jak reagovat na emoce klienta, kterým prošlo 691 účastníků.
Kurz, ve kterém se na jedno místo poskládala velká profesionalita, přehled o tématu, ale i kreativita v tom, jak byl kurz sestaven a předáván. To vše bylo zaštítěno Táňou, která má v sobě neobyčejné fluidum složené z klidu, nadhledu, přehledu, pevnosti i smyslu pro humor. Na začátku mě kurz vcucl a nepustil, dokud jsem ho celý neprošla. Vycházím z něj jiná. Kromě všech informací, vzájemných interakcí, možností se zamýšlet, uvědomění a reálných dopadů do mé praxe i mého rodinného života, mám v sobě neobyčejnou vděčnost, že jsem mohla být součástí.
Když někdo čerpá z vlastní praxe a zkušeností, má široký teoretický přehled a navíc má i dar slova, je radost býti účastníkem jeho kurzů. Táňo, díky za právě takový online kurz “Jak reagovat na emoce klienta”! Jako kouč, lektor a vedoucího zážitkově-pedagogických kurzů jsem si chtěl doplnit své znalosti v oblasti poskytování krizové intervence. Během 4 týdnů jsme stihli detailně probrat celé spektrum projevů klientů, na které je třeba reagovat. Dále jsme se věnovali tématům hranic a psychohygieny u pomáhajících profesí. Táňa nám vždy představila svoji best practice a následně vstřícně odpovídala na doplňující otázky. Přestože kurz probíhal online, skrze praktické video-ukázky, zadávané úkoly, pravidelná týdenní setkání přes Zoom a bohatou diskusi ve FB skupině byl vytvořen prostor pro opravdu bohaté sdílení mezi účastníky. Moje očekávání byla více než naplněna.
Líbilo se mi, že mám svobodu v tom, kdy si co pustím, kdy co splním. Že se jedná o videa, která si mohu stopnout, rozdělit, popřemýšet nad otázkou nebo se k nim vrátit. Líbila mi vizualizace teoretických poznatků :). Líbilo se mi také rozdělení do tématických bloků podle týdnů! A jasná strukturovanost — věděla jsem, kdy co můžu očekávat a v pondělí už jsem se těšila, co bude za video. 🙂
Kurz bol pre mňa celkovo kvalitatívnym skokom a posunutím sa na vyšší level v prístupe ku klientom a ich prežívaniu/emóciám. Plne naplnil moje očakávania a pridal ešte aj(edukáciu) navyše. Rozšírila som si teoretické poznatky o jednotlivých emóciách a praktické techniky diferencovaného prístupu k nim. Kurz ma výrazne posilnil v odbornej (seba)kompetencii a podporil vo vnímaní vlastných hraníc, s dôrazom na psychohygienu. Inšpirovala ma pestrosť zloženia skupiny, spoznanie nových ľudí a ich názorov/postojov. Neoceniteľným prínosom je Tánin ľudský a odborný vklad v lektorovaní kurzu-jej ochota, ústretovosť, podpora, vytvorenie bezpečnej a príjemnej atmosféry, spolu s jej vedomosťami, dlhoročnými praktickými skúsenosťami a možnosťou vidieť/zažiť ju pri práci:)
Kurz Jak reagovat na emoce klienta mi přinesl nečekaně hluboký vhled do technik krizové intervence a zejména jejich efektivního využití v praktických situacích. Přestože pracuji jako psycholožka, spousta informací pro mě byla nových nebo alespoň nově podaných a vždy zasazených do kontextu. Moc se mi líbila struktura, kdy první video vždy vybízelo k zamyšlení nad tématem týdne a přineslo nějaký teoretický rámec, na který Táňa navazovala i v dalších dnech. Nejvíce mě nadchly rozbory audio/video ukázek, díky kterým byly všechny intervence objasněny a získala jsem tak praktický návod, co vše se dá v daných situacích vyzkoušet. Jednotlivá témata týdne na sebe logicky navazovala a byla zakončena tolik potřebným tématem psychohygieny a péčí o sebe. Táňa má moc příjemný a srozumitelný projev a ve všem, co říká, jsou patrné roky praktických zkušeností. Úspěšnost kurzu dokládá i vysoká účast naší pestré skupiny v diskuzích u příspěvků a na online setkáváních. I tato vzájemná inspirace pro mě byla velmi cennou součástí kurzu. Táni i spoluúčastníkům moc děkuji a kurz vřele doporučuji všem, které téma zajímá.
Jak bude kurz probíhat
Kurz bude probíhat online, v uzavřené Facebookové skupině.
Bude rozdělený do modulů podle jednotlivých týdnů, první dny týdne najdete ve skupině nová videa a v e‑mailu materiály k dané lekci.
Pravidelně se budeme vídat živě na na ZOOM setkáních, kde bude prostor pro Vaše otázky. Součástí je i praktická práce v menších skupinkách.
Pátý týden kurzu bude volnější, abyste si mohli odpočinout a případně dohnat, co bude potřeba.
Přístup do skupiny a všem materiálům budete mít 8 měsíců, do 31.12.2022.
S čím se v kurzu setkáte
Videa
Během kurzu budou zveřejňována videa informační i nahrávky ryze praktické, včetně ukázek rozhovorů. Kurz bude hravý a pestrý. Z některých videí budou plynout úkoly a zamyšlení.
Materiály
Součástí kurzu jsou pracovní listy i jiné zpracované materiály, které Vám celý kurz usnadní.
ZOOM setkání
Budou probíhat pravidelně a živě. Bude to prostor pro Vás, jakékoliv Vaše otázky k probíraným tématům. Budou se nahrávat a můžete se na ně podívat, i když je nestihnete živě. V menších skupinkách bude prostor pro praktickou práci.
Sdílení a inspirace ve skupině
Budu v kurzu držet dobré bezpečné pole, kde je možné se rozvíjet a vzájemně se inspirovat. Ve skupině budu aktivní, budu odpovídat na Vaše dotazy a komentáře a budu Vás podporovat ke sdílení a spolupráci, ať se můžeme učit všichni navzájem.
Mám pro Vás ještě něco navíc
Podpůrná skupinka
Každý z Vás bude mít příležitost jednou za kurz zažít podpůrnou skupinku. Můžete si ji představit jako sdílnu nebo supervizní prostor — přijít můžete s jakýmkoliv svým tématem nebo situací vycházející z Vaší role pomáhajícího, nebo když pečujete o druhé. V bezpečně vedeném respektujícím prostoru se budeme moct na přinesená témata podívat všichni společně. Skupinky budou probíhat v menším počtu lidí v druhé části kurzu.
Podpora po kurzu
Kurz bude poskládaný tak, aby se dal zvládnout za běhu běžného pracovního i mateřského života. Zároveň vím, že se může stát cokoliv. Pro Vaše plynutí v tempu kurzu udělám maximum, můžete počítat s mojí podporou a motivací. Dobře tomu poslouží i pátý volnější týden. A navíc k 8 týdnům kurzu další dva přidám, během, nich budete mít prostor pro dotáhnutí modulů s mojí podporou ve skupině. Poté skupinu archivuju a Vy se k jejímu obsahu můžete kdykoliv vracet až do 31.12.2022.
Webinář Sebevraždy a sebepoškozování
Během kurzu pro Vás připravím webinář o zdraví a život ohrožujících stavech. Bude zaměřený hodně prakticky. Dozvíte se co dělat, když se s tímto tématem u klienta, žáka, pacienta, účastníka nebo někoho blízkého potkáte.
Součástí kurzu jsou:
7 týdnů informací a praxe, videa, nahrávky
10 týdnů podpory ve Facebookové skupině a na ZOOMu
připravené materiály a pracovní listy
1x podpůrná skupinka
webinář Sebevraždy a sebepoškozování
O mně
Během studia matematiky a statistiky jsem začala pracovat na Lince bezpečí a s radostí tam chodím dodnes. Jsem taky terapeut a lektor. Mám zkušenosti s krizovou intervencí v České republice i ze zahraničí, s dětmi i dospělými, v podobě přímého kontaktu, online hovorů, telefonické pomoci i s krizovou intervencí v prostředí chatu.
Školím krizové interventy a zároveň moc ráda předávám dovednosti krizovky i do ostatních pomáhajících profesí a mezi širokou veřejnost. Na kurzech učím dovednosti krizové komunikace s klienty a ty propojuji s dovednostmi psychohygieny, práce se sebou a péče o sebe, přijde mně důležité šířit, aby pomáhající dávali z přebytku, ne z nedostatku.
Účastníci kurzů si nejvíc pochvalují srozumitelnost, praktičnost, pestrost a interakci, respekt, laskavost a bezpečný prostor pro ně a jejich rozvoj.
Časté otázky
Jaké jsou zkušenosti s online kurzy, které se zabývají komunikací?
Moje zkušenost je velmi pozitivní. Poslední dva roky nás naučily dovedně převádět kurzy do online podoby a mám skvělou zkušenost i s dlouhodobým kurzem ve Facebookové skupině formou videí a průběžné podpory. Jde se dobře postarat o interakci, vzájemnou inspiraci i praxi. Výhodou je, že se k teoretickým i praktickým nahrávkám dostanou účastníci kdykoliv, pokud chtějí, tak i opakovaně a s možností je projíždět a dělat si poznámky ve svém tempu a v čase, který jim vyhovuje. Můžou je sledovat a poslouchat kdekoliv, kde je internet.
Pro koho je tento kurz určený?
Online kurz Krizové intervence je určený pro kouče, lektory, mentory, učitele, sociální pracovníky, průvodce osobním rozvojem a růstem druhých v jakékoliv oblasti, pro terapeuty, psychology, zdravotníky, instruktory, vedoucí volnočasových aktivit a pro všechny, kteří při své práci komunikují s lidmi. A taky pro studenty humanitních oborů a kohokoliv, koho zajímá metoda krizové komunikace. Kurz se může hodit i těm, kteří někdy kurz krizovky absolvovali a chtějí si dovednosti z něho osvěžit.
Je kurz teoretický nebo praktický?
Kurz obsahuje teorii, která míří přímo k věci a je vysvětlována na příkladech z praxe. Součástí kurzu jsou také nahrávky konzultací, některé z nich jsou komentované a rozebrané pro snadnější propojení s probranou teorií. Ve skupině probíhá interakce a vzájemná inspirace, účastníci jsou zapojovaní formou úkolů, praktických cvičení a práce ve skupinkách, aby mohli přetavit nabyté znalosti do využitelných dovedností v praxi. Děje se to hravě a pestře, v bezpečí a s respektem ke každému.
